Hvad er online markedsføring?

Online markedsføring er et fænomen som dækker over mange forskellige aspekter. Emnet er blevet yderst relevant, eftersom det er i løbet af de seneste par på blevet mere og mere anvendt af virksomhederne. Dette skyldes udviklingen i internettet, hvor konsumenterne har en stigende adfærd på internettet inden for alle aldersgrupper. Siden lanceringen af www i 1990’erne er den teknologiske udvikling gået stærkt og begrebet online markedsføring er blevet ekstremt anvendt.

Hvem har brug for online markedsføring?

Eftersom at internettet benyttes af ekstremt mange til at udføre informationssøgning kan marketing digitale benyttes i alle brancher.

Fra store ecommerce virksomheder og små enkeltmandsvirksomheder kan den digitale markedting betale sig. Online markedsføring kan være en tidskrævende opgave for små og mellemstore virksomheder, hvor det ikke er sikkert at den markedsføringsansvarlige har tiden eller kendskaben til alle aspekter af online markedsføring. Derved kan det være en god ide at kigge efter eksterne partenere.

Markedsførings bureauer

Ved første øjekast kan online markedsføring virke som en stor omkostning. Online markedsføring skal ikke ses som en omkostning, men mere som en investering for virksomheden. Ved igangsættelse af valget om en ekstern partner til online markedsføring, skal man have i mente den rådgivning og erfaring som hører med i servicen. Prisen for online markedsføring skal sammenlignes med den pris som det ville koste i forhold til personaleomkostninger, arbejdsstation, pension mm. hvis man valgte at ansætte en person til at varetage sin online markedsføring.

Der er mange muligheder for online markedsføring.. der kan blandt andet arbejdes med SEO, Facebook Ads, Google Ads og mange flere.